Morawa in English

II LO Przemyśl, Poland

Letter of complaint

List z zażaleniem/reklamacją (Letter of complaint)

Pisząc list formalny należy pamiętać o stosownych zwrotach grzecznościowych na początku i końcu listu oraz o podziale na paragrafy.
Pierwszy paragraf listu z reklamacją powinien zawierać informację odnośnie celu pisanego listu oraz wzmiankę, gdzie i kiedy zakupiono reklamowany produkt. W paragrafie drugim winno znaleźć się szczegółowe wyjaśnienie, na czym polega problem, a także zwroty porządkujące wydarzenia i ułatwiające czytanie. Trzeci paragraf listu z zażaleniem prezentuje propozycję jego autora odnośnie spodziewanej reakcji adresata, natomiast czwarty – prośbę o odpowiedź.

przykładowy list z reklamacją 1
przykładowy list z reklamacją 2

letter complaint

Single Post Navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Morawa bloggt auf Deutsch!

für alle in der Schule, die Deutsch mögen

AnswerIt

Funny pictures & cartoons to make you smile.

Discover True Learning English

One Step To Better English

Gramorak's Blog

A haven for grammar bunnies

Luke's ENGLISH Podcast

Listen to Real British English

English with Jennifer

A blog for teachers

Learn British English

New material at http://www.learnbritishenglish.co.uk/ from April 2013